Medarbetare och ledning

Våra medarbetare

All vår personal talar svenska. Vi rekryterar med omsorg och stor vikt läggs på personlig lämplighet. Medarbetarna är i varierande åldrar, med olika kompetenser och erfarenheter. Samtliga är såväl engagerade som noggranna. All personal visar utdrag från polisens belastningsregister samt skriver på sekretessavtal.

Vi arbetar efter basala hygienrutiner och all hemtjänstpersonal bär arbetskläder samt fototjänstelegitimation, för att du ska känna dig trygg och verkligen veta att det är vår medarbetare som kommer hem till dig.

För att bibehålla så hög kvalitet som möjligt vidareutbildas vår personal löpande, både med praktiska och teoretiska utbildningar. Exempel på återkommande praktiska utbildningar är HLR-utbildningar. Sommarpersonal och behovspersonal utbildas också.

Till teoretiska utbildningar och handledning anlitar vi bland annat Egon Rommedahl , som är respekterad handledare och psykoterapeut. Just nu lägger vi extra stort fokus på att spetsutbilda personalen i vår demensgrupp.

Ägare och ledning

Kronobergs Hemvård startades 2016. I maj 2023 blev bolaget en del av omsorgsföretaget axCurae Group AB.

Ledningsgruppen i Kronobergs Hemvård består av verksamhetschef Arandy Cabrera, ekonomiansvarige Anna-Maria Johansson, samordnaren Moa Bergqvist samt ordföranden Per Andersson, som tillsammans har en bred kompetens och lång gedigen erfarenhet från vård- och omsorgssektorn.

Ledningsgrupp

Arandy Cabrera

Verksamhetschef
arandy.cabrera@krhv.se
072-644 23 44

Moa Bergqvist

Samordnare
moa.bergqvist@krhv.se
073-530 83 98

Anna-Maria Johansson

Ekonomiansvarig
anna-maria.johansson@krhv.se
0470-57 55 93

Per Andersson

Ordförande
per.andersson@axcurae.se
076-510 04 90